2012. február 15., szerda

Oltásokon túl

Pár bejegyzéssel korábban már volt szó az oltásokról, az ott megkezdett gondolatsort folytatnám immáron gyakorlati tapasztalatokkal.

Múlt héten péntekre foglaltam időpontot az Országos Epidemiológiai Központban magamnak, és aránylag rövid várakozás után sikerült is sorra kerülnöm.
Új adatlapot töltöttem ki, mert egyrészt az előzőt elhagytam, másrészt most már sokkal határozottabb elképzeléseim vannak mind az útvonalról, mind pedig az egyes országokban eltöltött időről, így gondoltam, nem árt. Emellett bekerült az útvonaltervbe Srí Lanka, amiről az előző alkalommal még nem volt szó.

Az oltások beadása előtt végigfutották az adatlapot, megállapították, hogy minden lényegeset bejelöltem. Egy dologra tért ki külön a doktornő: Kérdezte, hogy a Hepatitis A helyett nem akarok-e Hepatitis A+B-t. Elfogadtam. Más minden rendben volt, Srí Lanka miatt sem kellett új oltás.

Volt két kérdéses oltásom - lásd az előző cikket:
  •  Kolera: Azt korábban eldöntöttem, hogy kolera elleni oltást nem kérek, ezt nem is firtatták, azt mondták, hogy vigyek haza adatlapot viszont majd az oltások után a váróból.
  • Veszettség: Rákérdeztem, és azt mondták, hogy a védőoltás valójában 5 alkalmas lenne, de csak 3-at kapsz meg előre, a maradék 2-t akkor, ha már megharapott egy feltételezhetően veszett állat. Ha nem voltál beoltva, előzőleg, akkor ugyanezt az 5 oltást fogod megkapni - továbbra sem javasolták. Azt mondták, legyek észnél, ne simogassak majmokat és kutyákat túl sűrűn, és akkor nem lesz bajom.
 Az oltások beadása után nagyjából 20 percnyi időben kérdezgettem mindenfélét a gyógyszerekről, kaptam két receptet, és rengeteg tanácsot. Erről lesz külön bejegyzés majd egyszer (még az indulás előtt). A konzultáció után fizetés - 27.000 Ft-ot fizettem összesen, ahogy eredetileg is számoltam -, majd irány dolgozni.

Az oltások utóhatásaival kapcsolatban mondták, hogy ne aggódjak, nem lesz vészes, és ez valid is volt: Az egészet megúsztam egy hasmenéssel, meg némi hányingerrel és torokfájással, a mindenfelé hallott rémtörténetekhez képest vállalható a dolog, nem kell miatta különösebben aggódni. Ha teheted, akkor viszont TELJESEN egészséges állapotban adasd be magad az oltásokat, nekem nem volt annyi eszem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése