2012. július 21., szombat

Changsha: Repülő valami

Zhangjiajie után pár napot eltöltöttem Changshában. Eredetileg át akartam menni Fenghuangba, a Főnixvárosba, ami egy középkori kínai hangulatú hely, viszont végül úgy döntöttem, hogy az utóbbi időben sok volt a 6-8 órás utakból, és amúgy is túlléptem a keretemet, úgyhogy kicsit nem árt visszafogni a költekezést.

Így aztán Changshában kerestem magamnak egy hostelt, ahol némi routerbizgetés után tudtam csiholni internetet magamnak, és kerestem magamnak valami rövid melót. Igazából a Changsai 4-5 napom a munkáról szólt, és jól esett picit valami hasznosat csinálni. A városban nem is igazán jártam bent, mert napközben valami írtózatos meleg volt, este meg már szúnyogok...

Az utolsó estémen, amikor a vasúti pályaudvarra igyekeztem, találtam egy ilyet a levegőben - elképzelésem sincs, hogy mi lehet ez. Kb fél órán keresztül néztem, a körülöttem állókkal egyetemben:

 Tippet szívesen fogadok.


A következőt tudta a cucc:
  • nuku hang
  • néha villogott, színváltósan. Visszavillogtam neki a zseblámpámmal, de igazából nem úgy tűnt, mintha "látna"
  • egyhelyben meg tudott állni percekre
  • néha olyan volt, mintha le akarna zuhanni, de aztán "meggondolta magát", és mint egy rugó, lelassult, majd megállt.
  • Az oldalára tud fordulni, akkor háromszög alakja van.
  • Nagyon szépen változtatja a sebességét, kimondottan látványos.
 Amit a videóról tudni kell:
  • én készítettem, nem netről ollózott
  • nem manipuláltam bele semmit digitálisan, ez az eredeti felvétel (pontosabban nagyon ajánlom a youtubenak, hogy ne módosítson semmit, hogy "javítsa" a képminőséget. Ha belenyúltak, feltöltöm a Portálra az eredetit)
  • Felvétel dátuma: 2012. 07. 10. 19:54 (neten nem találtam semmit erről)
  • Helyszín: Changsha, Kína
Kb 20 percet gúgliztam, és nem sikerült kiderítenem, hogy pontosan mi ez. Először játékhelikopterre tippeltem, de annak szerintem ilyen távolságból is illene hallani a hangját, és nem láttam még olyat, ami ilyen finom mozdulatokra képes lenne.

Szóval ha valakinek van valami tippje, szívesen fogadom :D

8 megjegyzés:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=m3EOayibTqE ?

    http://paranormaldailynews.com/2009/09/02/cnet-are-the-ufo-sightings-in-changsha-related-to-earthquakes-video/ ?

    Valaki szórakozik Changsában :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit először belinkeltél az kb olyasmi, mint amit én láttam, csak ez csak középen villogott, és inkább mondanám színváltósnak a dolgot. :) Azt simán el tudom képzelni, hogy két felszállás között kicserélték a LED-eket, meg módosították a kódot.

      A második linkben a cikket olvastam én is, de igazából gyanús, hogy ha UFO lennék, biztos, hogy nem lennék annyira gyökér, hogy égve hagyjam a reflektort, amikor valójában nem akarok kommunikálni a szomszéddal... Aztán persze ha nem érdekelne, hogy a szomszéd mit gondol(észreveszi-e egyeltalán, és ha igen, mit csinál), akkor lehet, hogy nem foglalkoznék ilyen apróságokkal.

      Törlés
  2. http://www.youtube.com/watch?v=kNWfqVWC2KI LED-ekkel díszítve?:D

    Egyébként tényleg, ezek a modellrepülők nagyon halkak és durva manőverekre képesek, LED-ekkel díszíteni pedig nem nagy mutatvány. Persze örülnék, ha kiderülne, hogy Yoda itt tölti a száműzetését és csak szórakozik.

    VálaszTörlés
  3. Nem lehet, hogy egy feltúrbózott papírsárkány az, ami ki van kötve? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem igazán tartom valószínűnek, ahhoz túl nagy területen mozgott, és túl finom volt a mozgása egy papírsárkányhoz.
      De valami nem kikötött, pehelykönnyű cucc lehetett simán, a LED-ek nem nehezek picit sem.

      Törlés
    2. Én is papírsárkányra szavazok, egy könnyű vázszerkezetűre simán ráfér pár led és egy gombelem, főleg, sötétben nem is látszik, hogy hány %-a van kivilágítva (lehet, hogy nagyobb volt a felülete, mint ami látszik).
      Egyenletes szélben, maximumra kiengedett zsineggel a finom mozgás és a hirtelen bukás/felemelkedés is megvalósulhat, ha ehhez még hozzávesszük, hogy nem feltétlenül a szárny szélei vannak kivilágítva még tovább "finomul" a látszólagos mozgása.
      De hát örök rejtély marad. Esetleg a coca-colát, mekit, vagy a niket meg lehet győzni hogy valamelyik világméretű reklámkampánya részeként kérdezze meg az emberektől, hogy ki volt az, mit és mivel csinált ;)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Még mindig tart, honlapot csinálok valami ausztrál írónak - elance meló. :) Lassan véget érhetne. :D

      Törlés